Hubnutí a dieta
Osobní jídelníček

Pravidla zdravého hubnutí první rychlá pomoc online...

Chci vědět víc >>>
Doporučujeme!

90% sleva na individuální jídelníček od odborníka

Jídelníček za 1.5Kč/den >>>
< zpět
nectarines-1442789-5-m

Účtujte s kaloriemi!

13. května 2014


Snažíte se o dokonalou postavu pomocí sčítání a omezování kalorií? Je to ta správná cesta? Možná bychom se spíše měly zamyslet nad tím, co jíme, než kolik toho jíme!

Také patříte mezi ty z nás, které počítají kalorie každého soustavu? Možná ani Vy nevidíte příliš veliké výsledky, i přestože se řídíte základním pravidlem, kdy příjem energie musí být nižší než výdej energie. Bohužel někdy se až příliš soustředíme, kolik čeho jíme, že už zapomínáme na to nejdůležitější – nutriční hodnotu daných potravin.

Je zapotřebí uvědomit si, že na naše tělo jinak působí 200 kalorií čokolády než například 300 kalorií jahod. Na rozdíl od čokolády jahody obsahují i vlákninu, která brzdí rychlý nárůst krevního cukru a tím tělo nevyplaví tolik inzulínu. Zůstáváme po delší dobu syté. Jednoznačně se tedy vyplatí jíst čerstvou zeleninu a ovoce nežli průmyslově zpracované potraviny. Toho čerstvého můžete sníst větší porci. Zatímco čokoláda se ukládá do problematických partií boků, zadečku a břicha, vitamíny a vláknina z ovoce a zeleniny nám dodá potřebné množství vitamínů a vlákniny, což nabudí naše tělo ke spalování.

Co tedy dodat na závěr? Jestliže budeme přijímat příliš málo kalorií, akorát tak budeme unavené a bez náladu a naše tělo si naopak začne dělat zásoby na horší časy. Před jídlem se vždy zamyslete nad tím, co vkládáte do úst a jaké má konkrétní potravina nutriční hodnoty. Pro podporu a správné fungování metabolismu a budování svalů jsou důležité sacharidy, nenasycené mastné kyseliny, celozrnné potraviny a nízkotučné bílkoviny. Důležité jsou také potraviny bohaté na vitaminy, minerály, antioxidanty, fytochemikálie a trávicí enzymy. Hurá do hubnutí!

Obrázek z freeimage.com od MeiTenq

Komentáře nejsou povoleny.