Hubnutí a dieta
Osobní jídelníček

Pravidla zdravého hubnutí první rychlá pomoc online...

Chci vědět víc >>>
Doporučujeme!

90% sleva na individuální jídelníček od odborníka

Jídelníček za 1.5Kč/den >>>
< zpět
wheat-1431691-m

A zase to obilí

6. května 2014


Obiloviny se stávají čím dál oblíbenějšími pro svůj obsah zdravých sacharidů, které mají v našem jídelníčku nezastupitelnou roli. Ani při hubnutí nesmíme zapomínat na přílohy, samozřejmě ale musíme pečlivě vybírat ty správné s nízkým glykemickým indexem a vysokým obsahem vlákniny. My Vám teď představíme několik doslova zázraků z našich polí!

Jáhly

Jedná se o loupané obilky prosa, což je jedna z nejstarších kulturních plodin u nás i na světě. Postupem času byla tato potravina vyměněna za brambory a obiloviny, z kterých bylo možné upéct chleba. Poslední dobou se ale často vracíme k minulosti a jáhly nejsou výjimkou. Jsou snadno stravitelné, neobsahují lepek, jsou zásadité a obsahují veliké množství vitamínu A, B, draslíku, fosforu, hořčíku, vápníku, železa a dalších. Jáhly jsou vynikající jako příloha či kaše a to jak na sladko, tak na slano.

Polenta

Tato potravina se k nám dostala z italské kuchyně. Polenta je v postatě kukuřičnou kaší – směsí žluté kukuřičné mouky smíchané s vodou. Tato potravina k nám přišla až z Balkánského poloostrova a k sehnání je u nás v podobě instantní kukuřičné polenty, z níž lze vařit kaši, placky či knedlíky. Polenta má trošku vyšší glykemický index, ale také větší množství vlákniny a neobsahuje lepek. Kukuřičná zrna jsou bohatá na vitaminy skupiny B včetně kyseliny listové a na železo, zinek, hořčík, mangan a selen.

Špaldové kroupy

Tento zázrak je vzhledově podobný ječným kroupám. Ty špaldové jsou však z té nejkvalitnější pšenice špaldy, kdy je zrno obroušené od tvrdé obalové vrstvy. Špaldové kernotto má vysoký podíl bílkovin a minerálů jako je draslík, vápník, hořčík, zinek a fosfor. Samozřejmě nechybí ani vitaminy skupiny B. Rovněž jsou v nich zastoupeny tak prospěšné nenasycené mastné kyseliny. Špaldové kroupy jsou lehce stravitelné a zároveň nutričně hodnotné. Lze z nich připravovat polévky, karbanátky či rizota.

Obrázek z freeimage.com ColinBrouq

 

Komentáře nejsou povoleny.